Cart

Diumenge, 19 Març 2017

19.03.2017 - Les Preses - Rocalladre

CRÒNICA/RESSENYA:  Iniciem la ruta, 24 caminadors, des de el camp de futbol de Les Preses, direcció al Volcà del Recó pel Parc Natural de la Garrotxa, fins arribar al mig del seu crater envoltat pels faixos. Seguim pel costat de la masia del mateix nom i arribem a l’ermita de Sant Miquel del Corb on fem una paradeta per esmorzar i tot seguit, passant per la masia  de L’Artiga ja som a l’altre ermita, la de San Martí del Corb, totes dues molt ben cuidades i amb una font mol cabalosa.
Des de aquest punt el camí es torna mol costerut al Pujant d’en Camps amb un tram final esgotador  fins arribar al collet i amb quatre gambades ens situem al cim de Rocalladre de 907 m. Des de on se divisen espectaculars vistes de la Faixada d’en Jordà i els volcans de la Garrotxa. Seguim fent la volta i al altre costat baixem entre matolls per trobar la cova de Rocalladre, amb una petita entrada que s’eixampla tot seguit donant lloc a una cavitat plena de petites sorpreses. Tornant a pujar fins la carena anem trobant algunes fonts mix abandonades i al Puig Rodó tornem a gaudir del paisatge que s’estén per la plana de Olot i fins els Pirineus.
Seguim ruta pel bosc interactiu i arribem al Àrea Recreativa de Xenacs  on ens esperen dos cuiners del grup que ja han preparat unes taules i el foc per fer una botifarrada  i entre tots acabem de enllestir el dinar sota els arbres, i amb gran companyerisme ens repartim el que hem preparat i després de la sobretaula continuem el últim tram de camí fins arribar als cotxes que ens duran a casa altre cop.